Sunday, 25 May 2008

What does these mean to you?



(26/05/08 - OMG! I've just realised the ibon that i ta'd (the grammatical error) in the title of this post. Wow! In defiance i refuse to correct it. Nobody's perfect, right?!)

Soren Kierkegaard is the philosopher du jour in chez Undacova.

I like to engage in the pastime of navel gazing every once in a while, and i invite you to join me...What do these quotes mean to you:

1 - Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.

2 - Boredom is the root of all evil - the despairing refusal to be oneself.

3 - Faith is the highest passion in a human being. Many in every generation may not come that far, but none comes further.

4 - How absurd men are! They never use the liberties they have, they demand those they do not have. They have freedom of thought, they demand freedom of speech.

5 - If I am capable of grasping God objectively, I do not believe, but precisely because I cannot do this I must believe.

6 - Once you label me you negate me.

7 - People understand me so poorly that they don't even understand my complaint about them not understanding me.

8 - Love does not alter the beloved, it alters itself.

9 - Take away paradox from the thinker and you have a professor.

10 - Just as in earthly life lovers long for the moment when they are able to breathe forth their love for each other, to let their souls blend in a soft whisper, so the mystic longs for the moment when in prayer he can, as it were, creep into God.

20 comments:

africa entertainment and sports said...

No.5.What could be more objective in believing in God than our own very existence?I'll ponder on the others.

bllk wolf said...

just wondering if there was a gangup in blogsville against me!!!!
yeah!yeah!!!
no one seems to acknowledge my comments on their blog
u inclusive o!!!!
hope uv not been lobbying anyone

J Adamthwaite said...

'I must be the bridge to nowhere but my true self and then I will be useful' (Donna Kate Rushin: The Bridge Poem)

Naapali said...

The first stems from the Socratic "M an know thyself". How does one change without first acknowledging one's current state?

Free-flowing Florida said...

'How absurd men are! They never use the liberties they have, they demand those they do not have. They have freedom of thought, they demand freedom of speech.' i likey

30+ said...

Mademoiselle UCS, tu parle francais beaucoup maintenant?

No 4. How so true

Atutupoyoyo said...

Iban repete!

Shell!

Tiaun Tiaun!

Arrow!

Atutupoyoyo said...

The scary thing is that I'm not sure I would have even noticed if you did not point it out.

Very Socratic is this guy. I quite like No 4

OluwaDee said...

"Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are."

When u tk a clear evaluation of urslf n r totly honest with urslf, then u can move forward, b betr n add value.

guerreiranigeriana said...

leave it to the virgo to notice...i did!!!...but as you said, no one is perfect...

...i quite enjoyed these...particularly 4 and 6 and 7...1 also...

guerreiranigeriana said...

and 8...

Afrobabe said...

no 7 sounds like a lot of relationships...

They just dont understand what's not to be understood...and sometimes they try to understand something that doesn't need understanding...

Buttercup said...

lol @ the ibon....wow, these r deep stuff...i particularly agree wit 2, 6 n 7

Jaycee said...

"How absurd men are! They never use the liberties they have, they demand those they do not have. They have freedom of thought, they demand freedom of speech."

Tell me about it...may we be liberated to see and bask in the things we have now...and gain satisfaction from these things...

" Just as in earthly life lovers long for the moment when they are able to breathe forth their love for each other, to let their souls blend in a soft whisper, so the mystic longs for the moment when in prayer he can, as it were, creep into God."

Deep. Mystics longing for intmacy with God.

UndaCovaSista said...

@africa entertainment - one can never ponder enough,i say. Thanks for stopping

@bllk wolf - Not to my knowledge

@J - I looked up the full poem. Wow! That's really powerful stuff. Thanks for sharing

@Naapali - ABSOLUTELY!

@Florida - I like that one too..

@30+ - Pas que beaucoup. Je triche et emploie le babelfish! Lol (in french)
Number 4 is proving popular..

@Atutupoypyo - Lol! Yeah, yeah, yeah. You forgot to add - run for cover.

The 4s have it, it appears

@Oluwadee - You got it completely...

@Guerreira - Ahhhhh. But did you notice it before you read my little note or after....that's the question. Hmmmm

Good stuff, right?

@Afrobabe - That's very true...

@buttercup - Hey...what can is say. Lol!
Food for though, eh?

@Jaycee - Another fan of number 4! I also like 10 a lot. Made me curious about the word 'mystic' and it turns out it's not confined to the obvious definition....

naijalines said...

Interesting... particularly #1,2,6&9. #9... lol!

#1: Know 'thyself' well so thou can climb mountains after conquering the demons inside.

SOLOMONSYDELLE said...

Happy Nigerian Proclamation Day to you!

Not sure what that is? Visit NIGERIAN CURIOSITY to find out.

Ms.cocoa brown said...

wow..wow...NUMBER 4.."THEY HAVE FREEDOM OF THOUGHT..THEY DEMAND FREEDOM OF SPEECH..."..i find that so...enlightening...
gosh am only 2 days old in blogsville..but i feel so enriched already...so many great minds out there...i am rather overwhelmed! hehe xoxo

aworan said...

First off, let me apologise for not stopping by as often as I should be... i'm sorry.. :-(

On a brighter/sober note, I'm going to have to digest this read and get back to you.

akin

UndaCovaSista said...

@naijalines - they are interesting, arent they?!

@solomonsydelle - Yes ma'am!:)

@Ms cocoa brown - Again with the number 4!...glad you feel enriched. I'm liking your blog too.Thanks for stopping

@Akin - Hmmm..how can you make it up to me? How about a free photography lesson? Or maybe sneaking me in to the next gig you photograph? I'll get back to you on that. Lol!